maanantai 22. marraskuuta 2021

Metsät on meidän latautumispaikka

Metsät,tuo luontoihmisen turvapaikka. Metsässä keho ja mieli saa rauhoittua ja samalla ihan uudenlaisen energialatauksen. Metsässä on maagista voimaa.


Nykyään kaupungista saa lähteä yhä kauemmaksi ennenkuin löytää metsää. Tuntuu että metsän kaatamiset, avohakkuut ja harvennukset ovat lähteneet ihan käsistä viime vuosina. Lähiseuduillani lähes joka metsä on harvennettu niin, että niistä näkee läpi. Ei sitä voi enää edes metsäksi kutsua. Sekametsä muuttuikin koivuniityksi, tai harjuille jätetty vain männyt ja muutamia kuusia. Se mihin et ennen nähnyt metsän takaa, näkyykin nyt aivan selkeästi, vaikka olisitkin kaukana. Lukuisat lenkkipolut, pururadat, jopa luonnosuojelualueet harvennetaan niin, että näet pitkälle eteenpäin, et voi piiloutua mihinkään. Jos minä en pääse niissä "metsissä" mihinkään piiloon niin kysynpä vaan, että onko kukaan ottanut huomioon niitä eläimiä, jotka niissä ennen asui. Aikamoista tuhoa ihmiset aiheuttaa luonnolle ja eläimille. Tuhoamisvauhti on huolestuttava ja lopulta se tuhoo myös meidät ihmiset kun ekosysteemi on tuhottu. 


 Harva tässä kiireen kulttuurissa tulee ajatelleeksikaan metsiä. Ihmiset pyritään vieraannuttaamaan luonnosta ja keskittämään kaupunkeihin. Monet jopa tekevät tämän mielellään, helpomman elämän perässä kun kaikki tarvittava on ihan lähellä. Materialismi, elektroniikka ja kulttuurielämykset pitävät ihmiset tyytyväisinä.
Kaikella on kuitenkin hintansa. Sen lisäksi kuinka paljon tuo kaikki kuormittaa luontoa niin se on myös hyvin kaukana siitä mihin meijät on luotu, luonnolliseen elämään, elämään harmoniassa luonnon kanssa. 
Jokaisen sielu kaipaa luontoa ja harmoniaa. Sielu etsii loputtomiin sitä ykseyttä, joka on jokaisen sielun koti. Kaikki eivät sitä vaan tiedosta itsessään. 
Aika monen elämä koostuu siitä, että menet töihin, töistä tullessa kauppaan, ehkä johonkin harrastukseen, jonka jälkeen oletkin jo niin väsynyt, että lysähdät sohvalle tv:n tai tietokoneen ääreen. katselemaan elokuvia ja sarjoja. Elokuvat ja sarjat ovat oiva keino turruttaa mieli ja saada ajatukset muualle. Jos ei elokuvia tai sarjoja niin sitten puhelimen selaamista ja päivittelyä. Lähes kaikki sortuu tähän. Siihen saakin uppoomaan monta tuntia ja kas, siinä se päivä menikin. Huomenna sama homma uusiksi. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset ovat niin väsyneitä nykyään ja haluttomia lähtemään kotoa mihinkään. Pahimmassa tapauksessa kun viikonloppuna on vapaata niin lähdetään vielä viihteelle ja vedetään päihteillä ne viimeisetkin voimat minimiin. Prosessoitua ruokaa, median tuottamaa pelkopornoa, kiire ja stressi, kaikella ajetaan ihmiset niin ahdinkoon, että sieltä on enää hyvin vaikea saada yhteys omaan sisimpään.


Se kuinka löytää se oma sisin, sielu,egon takaanta, sydäntietous ja sen tuomat muut taidot, yksinkertaisesti löytyy kun vähennät elämästä kuormittavia tekijöitä ja alat tarkemmin kuuntelemaan sydämen ääntä. Täällä blogissa puhun juurikin niistä kuormittavista tekijöistä ja niistä mitä mm. voi saavuttaa kun minimoi niitä elämästään. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti